Ga naar inhoud

Onderhoud aan je auto!


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Vanmiddag heb ik maar eens onderhoud gepleegd. Eerst de auto door de wasstraat gereden met extra bodemwas en velgen poetsen, daarna van binnen schoongemaakt. Als extraatje kreeg de auto een behandeling op het leer van mij. Eerst schoonmaken met een lauw sopje van groene, milieuvriendelijke zeep. Daarna heerlijk ingewreven met een leermiddeltje wat ik van mijn dealer heb gehad. Om het leer in goede conditie te houden.....

Toen was ik gelukkig klaar en heb er een biertje op gedronken: dat mijn auto maar zo'n zorgzame berijder heeft! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat mijn auto maar zo'n zorgzame berijder heeft!

Dat is ook wat ik ze hier probeer te vertellen. Staan ze me een beetje uit te lachen. Mijn collega's vragen hoe het met mijn nieuwe "vriendin" is en thuis roepen ze al dat m'n kindje vrijdag komt... Ze snappen dr gewoon niks van. :doh2: :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu op ibood trouwens iets voor auto.

dirtdevil600.jpg

  • Merk: Dirt Devil
  • Type: Car Cleaning Set M277
  • Uitgebreide stofzuigaccessoireset voor de auto
  • Geleverd in handige koffer
  • Lang flexibel opzetstuk – om lastig bereikbare plekken te reinigen
  • Vilten opzetstuk voor het flexibele opzetstuk – om oppervlakken te beschermen
  • Borstel opzetstuk voor het flexibele opzetstuk
  • Mini-turbo borstel ‘Fellino’ – bijzonder geschikt om bijvoorbeeld dierenharen of stof op te zuigen
  • Plat opzetstuk
  • Adapter 35 – 32 mm – maakt de accessoires geschikt voor iedere stofzuiger
  • 2 Microfiber handschoenen om stof weg te vegen
  • Levertijd: 4 tot 7 werkdagen
  • Afmetingen: 37,5x37,5x9,5cm
  • Gewicht: 1,9 kg
  • Wettelijke garantie: 2 jaar

20 euro, + 6 euro verzendkosten.

http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs/4720/Dirt_Devil_Car_Cleaning_Set__Geschikt_voor_Elk_Merk_Stofzuiger/

Zelf heb ik al een Dyson met zo'n speciaal mondstuk voor banken (en dus ook de auto) en een lange smalle flexibele 'slang' om op de lastig bereikbare plekken te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ergens een hekel aan heb :-P Auto poetsen is voor mij een noodzakelijk kwaad :-P dus eens per kwartaal een keer door de wasstraat en vervolgens een stofzuigbeurt en daar moet hij het helaas mee doen.

Het rijden in de auto is daarentegen WEL een hobbby ;-)

aangepast door Lionheart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dus de 30k beurt gehad bij dealer Broekhuis in Emmen. Naast de nodige oliën en andere smeerseltjes is hij ook helemaal uitgezogen en gewassen door de monteur! Daarnaast had ik mijn portemonnee op het dak laten liggen en die hadden ze mooi weer netjes in de auto gelegd. En ik maar op een houtje bijten 's-middags toen ik in Veendam was. Gelukkig iets kunnen scoren bij een oude dienstmaat in het winkelcntrum daar. Nu hoef ik dus niet meer te poetsen aan mijn auto. Tijd voor mijn andere hobby's dus!

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wekelijks weerkerend ritueel: auto van buiten schoonmaken...

Alleen heb ik op maandag en/of dinsdag meestal last van:

- smale wegen met drassige bermen en extreem veel tegenliggers;

- regenbuien met saharazand;

- natte wegen met hoge rijsnelheden (krijg je van die mooie strepen van voor naar achter over de auto);

- dauw/nachtvorst met vervolgens een zandstorm;

- werklocaties aan onverharde wegen;

Zo had ik vorige week op de maandag extreem stromachtig weer op het project in de Eemshaven.

Deze week moest ik op dinsdagochtend om half 8 in Beverwijk zijn, dus zijn we weer te hard door de mist gereden, met de laatste km's zachte berm en een smal weggetje vol met klei...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Is er nog iemand met een goed middeltje voor het dashboard? En dan bedoel ik met name het 'zachte' deel voor (voorzijde en ronding naar boven tot net voor airbag bijrijder), en het leer van mn stuur/pook.

Het hardere spul kan ik natuurlijk ook gewoon schoonmaken met allround glassex...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kende Copitspray nog niet, maar dat zeg het dus ook een beetje in de was zeg maar? (http://www.kroon-oil.com/nl/producten/catalogus/seg_agri/krmp/261/landbouw/kroon-oil-onderhoudsproducten/cockpitspray-pv/)

Lijkt ook een beetje op wat het schoonmaakbedrijf gebruikt heeft, kom namelijk in vreemde hoekjes nog wat opgehoopte was tegen. Die hebben het dan vast in een potje zitten of zo.

Klinkt goed, zeg maar als alternatief voor alleen schoonmaken (met groene zeep/glassex)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Gister weer door de wasstraat gegaan. De beste van Hoorn eo. Eerst met HD afgespoten, toen gewassen, daarna met lappen afgedroogd. Daarna in wax gezet en vervolgens weer uitgepoetst! Alles machinaal natuurlijk, ik zat erbij en keek ernaar! Je merkt wel verschil want de auto ziet er nu nog steeds als nieuw uit behalve een paar vliegjes op de voorruit en nummerplaat!

De wasstraat was : www.otowas.nl

Voortaan geen borstels meer voor mijn O2 maar deze en niet anders!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je merkt wel verschil want de auto ziet er nu nog steeds als nieuw uit behalve een paar vliegjes op de voorruit en nummerplaat!

Ik merk idd verschil ja...

Je zegt het zelf, hij wordt niet schoon, want er zitten nog steeds vliegjes op.

Als ik de auto was, dan is 'ie wel schoon. Ik betaal toch zeker niet om maar half-schoon te wassen? :doh2:

Of is dit nou verschil tussen interpretatie van een dienst/product door een verkoper versus een techneut? Jij vindt 'm schoon, want er is voor betaald en het werk is door een ander verricht en ik constateer gewoon dat 'ie niet schoon is?

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik bedoel: hij was helemaal als nieuw dus zonder vliegjes etc! Maar dat was gister, nu weer een stuk gereden en weer een paar lijkjes op het raam en plaat!

Ik zal staks eens foto's plaatsen van toen hij net helemaal "clean" was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe