Ga naar content


Foto

Onderhoudsprijzen 2013


  • Gelieve in te loggen om te reageren
48 reacties op dit onderwerp

#1 PC-fre@k

PC-fre@k

    L & K

  • SFE Management
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 6671 posts
  • WoonplaatsRegio Flevoland
  • Merk:Skoda
  • Type:Fabia Combi II FL
  • Uitvoering:Greenline
  • Motor:1.2 TDI 75pk/180Nm
  • Verbruik:

Geplaatst 25 september 2010 - 21:54

Bij deze een handig lijstje van Skoda met daarop de onderhoudsprijzen.
Ik heb trouwens begrepen dat er voorlopig nog geen VOI op de Greenline worden toegepast (gewoon Fabia II schema dus)

En inmiddels is het 2013, dus bij deze ook de 2013 prijslijst. De oude lijsten laat ik staan zodat je de prijzen ook nog eens kan vergelijken.

Bijgevoegde Bestanden


Bewerkt door PC-fre@k, 24 maart 2013 - 12:09.

Vragen? Stel ze op het forum!

ELSA 4.00 - ETKA 7.3 2012 - VAS 5054 V19 - VCDS 12.12.0

Skoda Handleidingen - VCDS - VCDS Tutorials - Handige Links - Technische Afkortingen - Haar Avonturen - Fotoshoot van mijn Fabia Combi GL


Skoda Forum Europe M&G 2013: Foto's


#2 Ron467

Ron467

    Ambition

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 208 posts
  • WoonplaatsHellevoetsluis
  • Merk:Skoda
  • Type:Fabia2 1.2 TSI
  • Uitvoering:Dynamic
  • Motor:1.2 TSI 113pk/181Nm
  • Verbruik:

Geplaatst 25 april 2011 - 22:55

Tja, is te vroeg.
maar voor 140 euries weer met een gerust hart op vakantie,
is toch ook wat waard.



heel binnekort maar een afspraak maken :P
  • hildeherrygers vindt dit leuk
Een gezond mens heeft vele wensen!

Een ziek mens (of de partner van) maar één!

Maar: Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!!!!!!!

#3 coldstein

coldstein

    Active +

  • Members
  • Pip Pip
  • 34 posts
  • WoonplaatsDiest
  • Merk:SKODA
  • Type:OCTAVIA II AMBIENTE

Geplaatst 13 januari 2012 - 09:44

Vorige week was het dan zo ver:
De gevreesde 150K beurt.

Gevreesd omwille van de cijfertjes onderaan het factuur. :(

In het onderhoudsboekje staat dat de getande riem elke 120K moet vervangen
maar bij het maken van een afspraak voor die beurt bleek het vanaf model 2007
maar om de 150K te moeten. Toen kwam ik er dus nog goed van af maar dit keer
was het echt zo ver.

Goed to the point:

De riem werd dus vervangen met rollen enz, het 150K onderhoud werd, uiteraard, gedaan,
met mijn goedkeuring werd de waterpomp met riem en rol vervangen, er werden twee filters
vervangen en de remvloeistof werd vervangen.

Dan verwacht je wel een tamelijk zwaar factuur:

Maar €786 was toch nog iets meer dan we hadden verwacht.

Omdat we onze OII tot op de draad willen verslijten moeten we deze bedragen er natuurlijk bij nemen.
Wil je dat niet betalen moet je hem op tijd verkopen.

Hopelijk zijn we weer in de race voor nog eens 150000 km.

#4 Ron_2

Ron_2

    Ambition

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 145 posts
  • Merk:Skoda
  • Type:Yeti 1.4Tsi Ambition
  • Verbruik:

Geplaatst 13 januari 2012 - 11:19

Maar €786 was toch nog iets meer dan we hadden verwacht.


Het valt me nog mee, toen mijn ouders voor hun Renault Scenic informeerden werd er een bedrag van over de 900 euro genoemd, en dat was zonder beurt, zonder remvloeistof e.d., dus alleen de riem (wel met waterpomp e.d.)
En die gaat ook nog eens geen 150.000 kilometer mee.

Je moet dit soort hoogtepunten niet te zwaar laten wegen, neem gewoon het gemiddelde over die 150.000km. :)
Yeti 1,4TSI Ambition 2012

#5 Witte Yeti

Witte Yeti

    Scout

  • SFE Moderator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1835 posts
  • Woonplaatsregio Amsterdam
  • Merk:Skoda
  • Type:Yeti Outdoor
  • Uitvoering:Ambition
  • Motor:1.6 TDI 105 pk

Geplaatst 13 januari 2012 - 13:11

De onderhoudsprijzen van 2012.

Zie start post: http://www.skodaforu...findpost__p__74

Bewerkt door PC-fre@k, 15 januari 2012 - 15:22.

Geplaatste Afbeelding
M&G 1/10/11

#6 Skoody Boo

Skoody Boo

    RS

  • Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4393 posts
  • Type:Fabia Combi greentech ambition
  • Motor:tsi 77 kw

Geplaatst 13 januari 2012 - 22:10

Ach, dat is toch een lachertje, zeker in vergelijking met wat je bij jonge auto's afschrijft.

Je moet die bedragen uitsmeren over de tijd dat je rijdt, en niet zien als los event. Gewoon betalen en gas geven maar weer!

Geplaatste Afbeelding


#7 Cyrus

Cyrus

    Scout

  • SFE Moderator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1405 posts
  • WoonplaatsNH
  • Merk:Skoda
  • Type:Octavia
  • Uitvoering:Elegance BL
  • Motor:1.9TDI 105pk
  • Verbruik:

Geplaatst 13 januari 2012 - 22:22

De onderhoudsprijzen van 2012.



Voor de OII diesel zijn de VOI-prijzen wat gedaald t.o.v. 2011. Nieuw is wel dat er 2 VOI-beurten zijn: 30.000/24 maanden (EUR 260) en 60.000/48 maanden (EUR 285). Beide (iets) goedkoper dan 2011, in die lijst stond slechts 1 VOI-service voor EUR 295.
Geplaatste Afbeelding There is no substitute for DSG

Groeten,
Edwin

#8 Snelle

Snelle

    RS

  • SFE Moderator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2851 posts
  • WoonplaatsAalst
  • Merk:Skoda
  • Type:Superb combi II
  • Uitvoering:Ambition
  • Motor:1.4 TSI 122pk/200Nm

Geplaatst 15 januari 2012 - 12:13

Weet bij Ford hanteren ze ook een folder met vaste prijzen maar voor skoda Belgie? Denk toch dat hier verschil zal op zijn.
Leiderschap: De kunst om een ander iets te laten doen dat jij wilt, omdat hij het zelf wil.
1179694019_www-animaatjes-nl.gif

#9 Cyrus

Cyrus

    Scout

  • SFE Moderator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1405 posts
  • WoonplaatsNH
  • Merk:Skoda
  • Type:Octavia
  • Uitvoering:Elegance BL
  • Motor:1.9TDI 105pk
  • Verbruik:

Geplaatst 15 januari 2012 - 12:28

Op Skoda.be kun je onder "wecare" zien wat een onderhoudscontract voor je auto kost. Dat hebben we in NL dan weer niet.
Geplaatste Afbeelding There is no substitute for DSG

Groeten,
Edwin

#10 Snelle

Snelle

    RS

  • SFE Moderator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2851 posts
  • WoonplaatsAalst
  • Merk:Skoda
  • Type:Superb combi II
  • Uitvoering:Ambition
  • Motor:1.4 TSI 122pk/200Nm

Geplaatst 15 januari 2012 - 13:36

Ja ieder landje zijn eigen strategie zeker. Bij ons is hier de Honda en Skoda de goedkoopste voor onderhoud, laat mij nu net met deze wagens rijden :D
Leiderschap: De kunst om een ander iets te laten doen dat jij wilt, omdat hij het zelf wil.
1179694019_www-animaatjes-nl.gif

#11 Cyrus

Cyrus

    Scout

  • SFE Moderator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1405 posts
  • WoonplaatsNH
  • Merk:Skoda
  • Type:Octavia
  • Uitvoering:Elegance BL
  • Motor:1.9TDI 105pk
  • Verbruik:

Geplaatst 15 januari 2012 - 14:39

Uiteraard heeft elk land zijn eigen strategie: de dealerorganisatie is landelijk en die wordt aangestuurd door de importeur. Dat zie je ook terug in de uitrustingsverschillen in de diverse landen.
Geplaatste Afbeelding There is no substitute for DSG

Groeten,
Edwin

#12 coldstein

coldstein

    Active +

  • Members
  • Pip Pip
  • 34 posts
  • WoonplaatsDiest
  • Merk:SKODA
  • Type:OCTAVIA II AMBIENTE

Geplaatst 16 januari 2012 - 07:36

Het enige voordel van die tabellen is dat je op voorhand weet wat je ongeveer gaat betalen.

Ik ben er wel van overtuigd dat het systeem van de vaste tarieven ons extra geld kost.
Ik ken een mechanieker die vroeger bij onze dealer werkte. Volgens hem werden zij aangespoord
zo snel mogelijk te werken. Als er bijvoorbeeld een half uur voorzien is voor een bepaalde
handeling moesten zij dit op 20 minuten kunnen uitvoeren. Op het factuur wordt er gewoon
de vaste prijs van die taak geteld. Als je dat bij elkaar telt maken ze zo een hoop extra
winst per jaar en eigenlijk te onrechte.

#13 Ron_2

Ron_2

    Ambition

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 145 posts
  • Merk:Skoda
  • Type:Yeti 1.4Tsi Ambition
  • Verbruik:

Geplaatst 16 januari 2012 - 08:29

Ik kom zelf oorspronkelijk uit de garagewereld en heb genoeg rekeningen opgesteld, het was normaal dat een monteur per dag meer uren opbrengt dan dat hij daadwerkelijk werkt.
Een grote beurt waar drie en een half uur (toen nog wel) voor stond was door ervaring en routine in twee uurtjes klaar. Bij andere klusjes die per uur werden berekend werden altijd ruim naar boven afgerond.
Een paar gulden erbij voor "klein materiaal", een fles ruitensproeier vloeistof die drie keer over de kop ging, etc etc.
Ondanks de vaste prijzen van nu weet je nog nooit waar je aan toe bent, want als je leest dat een distributie riem 220 euro kost doen ze er voor de zekerheid gelijk maar een spanroller en een waterpomp bij. (Maar dat staat niet op die lijst).

Aan de andere kant moeten ze wel, bij de verkoop van een nieuwe auto staan de marges onder druk door hoge inruil of korting, auto's komen vaak na 2 jaar of 30.000km pas weer terug, tegen vroeger elke 5.000km. Daarbij verlangt een importeur een duur pand met een bepaalde uitstraling en huisstijl.
Yeti 1,4TSI Ambition 2012

#14 bakkertje

bakkertje

    Elegance

  • Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 913 posts
  • Merk:Skoda
  • Type:Superb Greenline Ambition Business

Geplaatst 16 januari 2012 - 12:12

Sja m'n schoonouders hebben laatst hun a4 weggebracht voor een distributie riem met inderdaad spanners en waterpomp en die mochten afgerond 1200 euro neertellen :blink:
Tegelijkertijd waren ze bezig met een nieuwe Tiguan bij diezelfde dealer. Kregen ze een voorstel waarbij ze 7000 euro terugkregen voor hun A4 (uit 2001, altijd daar in onderhoud geweest en 95 dkm op de klok, mooi ding (ze konden maar 1 krasje vinden) vol met opties) en geen korting op de nieuwe auto. Dus en de volle mep voor een nieuwe auto en omgerekend 5800 euro (7000 - 1200 voor het onderhoud waarvoor ie daar stond) terug voor hun auto. Later kwamen ze daar omdat er een storingslampje brandde, werd netjes uitgelezen en gereset en een paar dagen later lag er een rekening op de mat a 40 euro.
Nou beste dealer, dan heb je het goed gedaan. Een trouwe klant die al 10 jaar z'n auto in onderhoud heeft bij je en zelfs aan het kijken was voor een nieuw heb je bij deze weggejaagd. Het zijn gewoon een stelletje boeven.

#15 Rosinfield

Rosinfield

    L & K

  • Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 11827 posts
  • WoonplaatsAmsterdam
  • Merk:Skoda
  • Type:Fabia Combi
  • Uitvoering:Sprint
  • Motor:1.2 tsi DSG
  • Verbruik:

Geplaatst 16 januari 2012 - 12:16

dat zie je toch verkeerd hoor, dat is allemaal onderdeel van het Premium-gebeuren!

#16 gerardus

gerardus

    Dynamic

  • Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 294 posts
  • Woonplaats't Gooi
  • Merk:Skoda
  • Type:Yeti 1.4TSI Greentech
  • Uitvoering:Comfort
  • Motor:1.4 TSI 122pk/200nm
  • Verbruik:

Geplaatst 16 januari 2012 - 17:16

Over het geheel vallen de prijzen mee, hoewel ik voor een TSI-motor en 4 bougies meer dan 100 euro moet betalen, vind ik echt te gek voor woorden. Gelukkig valt dat na mijn garantieperiode en zal ik dat gewoon zelf gaan uitvoeren. Net als olieverversen, daar maken merkdealers ook een potje van. Voor m'n dieseltje van Citroen moet ik dik 150 euro betalen voor een olieverversing, terwijl ik dezelfde olie voor 33 euro in de Franse Supermarche koop. Voor 50 euro met oliefilter heb ik de beste Total olie. Tijdens een onderhoudsbeurt is het nog geen 10 min. werk. Zeg een kwartier incl. een bekertje koffie. Dan wordt er dus 100 euro gerekend aan garagekosten. Ik snap dat de garage ook moet verdienen, maar dit vind ik toch te gekke verschillen.
De prijs van het vervangen van een distributieketting valt overigens bij Skoda heel erg mee met nog geen 500 euro.

#17 Rosinfield

Rosinfield

    L & K

  • Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 11827 posts
  • WoonplaatsAmsterdam
  • Merk:Skoda
  • Type:Fabia Combi
  • Uitvoering:Sprint
  • Motor:1.2 tsi DSG
  • Verbruik:

Geplaatst 16 januari 2012 - 17:18

€100 voor een tsi motor en 4 bougies lijkt mij een koopje hoor! :lol:

#18 gerardus

gerardus

    Dynamic

  • Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 294 posts
  • Woonplaats't Gooi
  • Merk:Skoda
  • Type:Yeti 1.4TSI Greentech
  • Uitvoering:Comfort
  • Motor:1.4 TSI 122pk/200nm
  • Verbruik:

Geplaatst 16 januari 2012 - 17:26

Tarieven hebben voor en nadelen. M'n dochter rijdt een Citroen C3 en haar linker koplamp was stuk. Even bij de Citroengarage langs. Nou dat heeft ze geweten: €47,- incl.
Ik verhaal halen en er werd een halfuur voor gerekend. Na wat woorden kreeg ze 20 euro retour, want ik monteer zo'n lamp er in precies 8 minuten uit en in. Het argument was dat een monteur met dikke vingers .....blablabla. Heb ik ook en dan nog. Met een grap en een grol daagde ik ze uit voor een wedstrijdje. Hoefde niet, m'n dochter kreeg 20 euro terug.

Garages moeten ook uit hun kosten komen, maar niet op die manier. We moeten ons niet laten belazeren, mensen.

€100 voor een tsi motor en 4 bougies lijkt mij een koopje hoor! :lol:



Grapjas! Het is voor een Yeti 115 euro. Net even te duur dus ;)
  • MarcoO2 vindt dit leuk

#19 MarcoO2

MarcoO2

    RS

  • SFE Global Moderator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4291 posts
  • Merk:Skoda
  • Type:Octavia Combi
  • Uitvoering:Elegance Business Line
  • Motor:1.8TSI

Geplaatst 16 januari 2012 - 17:30

Garages moeten ook uit hun kosten komen, maar niet op die manier. We moeten ons niet laten belazeren, mensen.

+ veel!!!

"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
 

 

 


#20 Skoody Boo

Skoody Boo

    RS

  • Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4393 posts
  • Type:Fabia Combi greentech ambition
  • Motor:tsi 77 kw

Geplaatst 16 januari 2012 - 19:04

hmmmmm, er wordt hier nogal wat gesprekstof aan BC-instellingen besteedt, maar een handleiding voor bougies vervangen zou ik best handig vinden. Het ziet er nooit moeilijk uit, maar je vraagt je altijd af of je iets belangrijks niet weet....

Geplaatste Afbeelding





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers