Ga naar inhoud

Auping Bedden


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Tsja ruim 15 jaar terug met een maat van me die helaas 10 jaar terug veel te vroeg overleed een bed zelf gebouwd en de spiraal dan wel gekocht.
Maar goed alles slijt op de lange duur en een 2 weken terug werd ik met een klap in de nacht wakker en lag ik een 10 cm lager.

Bedbodem gebroken op scharnierpunten, dus sta je te kloten midden in de nacht met tyraps om hem weer ligbaar te krijgen. En de dag erna je buren ( waarom slapen ze ook zo licht) uitleggen wat die herrie was.

 

Maar goed je moet wat nieuw hebben, en wilde nu toch wel naar Auping toe , maar ja als je dan de Auping prijzen ziet dan is dat wel weer slikken.......slik
Dus lang leven google, en hiermee eens gaan zoeken en kwam zodoende bij een winkel terecht die een filiaal in Deventer en Utrecht heeft.
Hij is geen dealer van Auping en verkoopt opgeknapt 2e hands die hij overal vandaan haalt.

Dus verleden week zaterdag eens naar filiaal in Utrecht gereden om te kijken of het wel wat was.
En was positief verrast hierover en een uur later stond ik weer buiten met de nota van een Aupingbed in de kleur gespoten die ik zelf mooi vond en een bedspiraal half elektrisch ( hoofdeind elektrisch, voeteinde handmatig en uiteraard een nieuw matras.
En deze zouden ze vandaag afleveren, normaal bij nieuw 4 tot 6 weken levertijd.

En nu ben ik voor excact 1400 euries klaar inclusief brengen.

Vanmiddag ombouw zelf in elkaar gebouwd wat niets voorstelt, en met collega even eind middag het bedspiraal naar boven getild en uiteraard het matras.
En aan de ombouw is alleen te zien dat het 2e hands is als je met een vergrootglas gaat zoeken. Maar ziet er eigenlijk gewoon als nieuw uit.
Bedspiraal had in de moeilijk bereikbare hoekjes nog wat stof zitten, maar ziet er verder gewoon als nieuw uit.
En tsja matras is uiteraard nieuw, maar wel met de garantie dat als de matras je niet bevalt je dit binnen 30 dagen meld, en dan komt men met een zachtere of hardere matras bij je langs om deze te vervangen, dan word de wasbare buitenhoes verwijderd en om de nieuw meegebrachte matras gedaan.

Dus nette service mag ik wel zeggen

 

Dus mocht je ook een nieuw bed willen ( nodig hebben ) en net als ik ook het er niet voor over hebben om de hoge nieuwprijzen te betalen dan kan ik je zeker deze winkel aanbevelen.
Oja de winkel heet Tom Smeenk

http://www.tomsmeenk.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 

Weet iemand trouwens de herkomst van het afschuwelijke gekraak van de motorisch verstelbare Auping spiraal

(los van de voorspelbare flauwe grappen)

Ik maak mij hierover ernstige  zorgen, zeker na mijn ervaring na een stroomstoring met de Auping spiraal in de geheven stand,

niet meer slapen dus.

 

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎30‎-‎1‎-‎2016 at 09:55, Wasmachineman said:
On ‎30‎-‎1‎-‎2016 at 09:55, Wasmachineman said:

Hoe oud is de Auping, Ger? Maken ze links en rechts beide hetzelfde lawaai? 

Hoe oud is de Auping, Ger? Maken ze links en rechts beide hetzelfde lawaai? 

12 jaar. alweer.

Het kraken is zowel links als rechts bij het verstellen.

Olie op de wielen hielp niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan den buitenzijde op scharnierpunt spiraal zitten een tweetal van soort scharnieren van kunststof die moet je eens met WD40 inspuiten.
Ga het niet proberen uit elkaar te halen want dan haal je je meer werk om de hals dan je lief is.
Waarschijnlijk zijn het die twee punten die je hoort tijdens je nachtelijke rustpauze

Link naar reactie
Delen op andere sites

WD40 is het laatste redmiddel, anders de boel over de reling gooien Ger.

Een nieuw bed kopen is beter en voordeliger dan het oude laten repareren. Wat zegt de winkel waar het bed gekocht is?

Of check die toko waar Ed laatst was, Ger? Misschien komen ze jouw oude bed ophalen en verkopen ze jou een gereviseerde? Of een nieuwe! :vrezen:

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎1‎-‎2‎-‎2016 at 17:16, EdK said:

aan den buitenzijde op scharnierpunt spiraal zitten een tweetal van soort scharnieren van kunststof die moet je eens met WD40 inspuiten.
Ga het niet proberen uit elkaar te halen want dan haal je je meer werk om de hals dan je lief is.
Waarschijnlijk zijn het die twee punten die je hoort tijdens je nachtelijke rustpauze

Ja, dit was het , Ed, hartelijk bedankt.

De spiraal in kwestie mankeert niets, alleen die scharniergewrichten, achteraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur ago , hobbel de bobbel said:

Ja, dit was het , Ed, hartelijk bedankt.

De spiraal in kwestie mankeert niets, alleen die scharniergewrichten, achteraf.

Wel dan heeft het toch nut gehad dat ik het binnenspiraal heb gedemonteerd omdat ik anders de boel niet boven kreeg.
Hierdoor weet ik dat die scharnieren er in zitten, en krengen vallen er dan zo uit, maar dan is het uitzoeken hoe het weer in mekaar grijpt en dus scharniert.

Vandaar demonteer deze nooit of ze moeten echt afgebroken zijn en dat je ze moet vervangen.
En wat betreft de WD40, een beetje teflonspray werkt ook prima hoor @Wasmachineman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe