Ga naar inhoud

Terugroepactie 20V7 - 1.2 TDI Fabia / Roomster: Brandstoffilter kan gaan lekken


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Voor wie het nog niet wisten, de RDW heeft eind oktober bekend gemaakt dat PON een terugroepactie gaat organiseren voor de 1.2 TDI wagen van Skoda.

 

De terugroepactie staat bij PON en de dealers bekend als 20V7 (RDW MGP140257)

 

Het betreft de Fabia II en Roomster met VIN TMB***5J*B3006005 t/m TMB***5J*F5017672 welke geproduceerd zijn in de periode 04-01-2011 t/m 10-01-2014. Er zijn zover ik kan vinden 4331 wagen die hieraan voldoen.

 

Het probleem is dat bij bepaalde brandstoffilters het materiaal rondom de inlaat scheurtjes kan vertonen, hierdoor zou er brandstof uit kunnen lekken wat zorgt voor stank in de auto en bij ernstigere scheuren ook op de weg terecht kan komen.

 

Actie voor de dealer: Controleren welk filter er is geplaatst en die zo nodig vervangen door een model die geen problemen vertoont.

 

Het originele bericht van de RDW, te vinden op https://terugroepregister.rdw.nl :

 

Referentiecode producent20V7
Meldende producent/distributeur Pon's Automobielhandel B.V.
Referentiecode RDW MGP140257
Publicatiedatum RDW 23-10-2014

Merk/Type
- SKODA FABIA II
- SKODA ROOMSTER


Categorie defect Motorrijtuigen
- motor inclusief brandstof-, smeer- en koelsysteem

Omschrijving defect
Door motortrillingen en drukpulsaties in het brandstofsysteem kunnen scheurtjes ontstaan in de aansluitingen van het dieselbrandstoffilter.

Materiële gevolgen
Als gevolg van deze scheurtjes kan brandstoflekkage ontstaan. Indien de brandstof op het wegdek komt kan dit leiden tot beïnvloeding van het rijgedrag van zowel de eigen auto alsook het achteropkomend verkeer.

Mogelijk gevaar
- Het belasten van het milieu
- Een (verkeers)ongeval met letselschade



Beschrijving van het herstel
De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de merkdealer.Deze zal het brandstoffilter vervangen.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd
Een brief


Meer informatie op internet

Meer informatie via telefoonnummer
Niet bekend

Opmerkingen RDW
De RDW wordt niet geïnformeerd over de teruggeroepen en herstelde voertuigen. Hierdoor is de realisatie van deze terugroepactie niet bekend.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Faab had dit inderdaad. Nix geen brief gehad. Faab is van Sept 2011. Motorruimte zat vol dieselnevel. Op bepaalde momenten kwam er een flinke dieselgeur de auto binnen. Zelf even het filter vervangen (EERST goed afvullen!). Mooi dat hier eigenlijk een terugroep op was. Fijne aftersales service dus.  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog geen brief gehad. Maar ik heb er ook niks van gemerkt. Soms stinkt het een beetje in de wagen, maar volgens mij zijn dat eerder benzinewagens voor me (met name als het goed koud is).

 

Nou was ik mijn wagen regelmatig (ook binnen in de kap), misschien dat dit het een beetje minder erg maakt whaha ;)

 

M'n dealer zei dat ik zo nodig de brief nog ga krijgen. Voor de APK wisten ze me al wel te vinden dus daar ligt het niet aan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Brief is inmiddels binnen. Heb even gevraagd wat de bedoeling is. De oorzaak wordt niet weggenomen: fluctuaties in het toevoersysteem, wat trillende leidingen veroorzaakt. Nee, het gevolg, lekkage uit het brandstoffilter wordt aangepakt. De bovenzijde van het filter is verstevigd meneer. Maar.....   bij mij lekte het toch juist aan de onderzijde?  :nee2:

En voor het gemak staat er op de brief dat het de 2e aanschrijving is.  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe