Ga naar inhoud

Aanbiedingen bij Aldi, Lidl etc (auto-gerelateerd)


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Lidl heeft weer vanaf de 17-3-2011 wat aanbiedingen voor de auto

De lamp is een makkelijk dingetje voor in de auto, laden via 230V netspanning en met de 12V sigaretten aansluiting !

Altijd makkelijk om standaard achterin de kofferbak te hebben liggen !

http://www.lidl.nl/c...offerdate=19843

PC-fre@k

Voor de duidelijkheid, er zijn 2 topics. Deze voor auto's, onderdelen, gereedschap etc.

En deze http://www.skodaforu...to-gerelateerd/ >> voor alles wat NIETS met auto's te maken heeft.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er pas één gekocht, nog voor ik mn auto had. Merk weet ik even niet meer, zit geheel in een oranje koffer. Ook een losse koffer met doppen erbij gekocht :)

Als ik het goed heb moet je de bouten van de auto met 120Nm aandraaien? (iig in geval van de Fabia met 15 inch velgen, 5 gaats).

Mn pa twijfelde nogal bij het aandraaien van zijn LM velgen (Zafira 15 inch), hij durfde hem bij zijn auto niet tot 120 aan te draaien. Want hij had nog niet gemerkt dat hij 'slipte' zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal hem zo eens pakken en foto's maken :) Moment

--

Skania was het merk. Moment sleutel is het alternatief voor de gewone kruissleutel waarmee je exact kan bepalen hoe vast je de bouten zet. Dus allemaal precies goed, niet te hard vast en ook niet te los.

Die 120 Nm had ik ergens gelezen, kan de bron zo snel even niet meer vinden (heb mn wielen dan ook nog niet los gehad :P)

Op het 'metertje' kan je zien hoe 'hard' hij staat. Dit kan je in mijn geval verstellen door aan het zwarte lipje te trekken en het handvat te draaien, weer dichtklikken als hij op de goede stand staat.

post-2-0-32582600-1299938585_thumb.jpg post-2-0-39301400-1299938588_thumb.jpg

Er zijn geen doppen meegeleverd bij de Skania zoals wel bij de Lidl. Heb er dus een extra setje bijgekocht zodat ik die ook kan gebruiken bij het losmaken van de bouten en andere klusjes.

post-2-0-50024700-1299938591_thumb.jpg

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

ergens in de manual ( RTFM) staan de aanhaal momenten !

Maar om je leesvoer te besparen, voor elke skoda is het voor zowel de stalen als de LM velgen 120 Nm

En tsja heb die momentsleutel al een 15 jaar liggen als het niet langer is

Had ooit nodig toen ik van een susukiblok de koppakking met -2 graden moest vervangen

En om dan de boel weer aan te draaien heb je die echt nodig !

En gebruikte hem daarna vele malen met me BMW motoren om de achterwielen even aan te trekken

Was namelijk met die enkelzijdige wielophanging makkelijker om achterwiel eruit te halen en lekker zittend op krukje in de zon zo'n velg te poetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of alle garages het echt zo nauw nemen. Je hebt het nodig bij het wisselen van je velg, dus ja bij een lekke band, winterwisseling, poetsen van velg (ook ik ga ze eraf halen als ik ze wil poetsen, zo onder auto werkt niet echt lekker kwam ik van de week achter) moet je de bouten los en weer vast draaien.

Garage waar wij weleens heen gingen (merkloos) draaide alles net zo vast, maakte niet uit welke auto, maat, staal of LM... Met zo'n lucht ding, heeft ook weleens mijn bouten van de Spacewagon flink beschadigd en de velg deels verbogen (rondje in het midden was bijna ovaal). Kreeg wiel er later amper nog af en ook niet echt makkelijk meer eronder, moest echt een flinke trap geven...

Ik draai ze in zo'n geval dus liever zelf vast want tegen de tijd dat je ze er weer afhaalt en blijkt dat je bouten, velg of banden gaar zijn is het vaak te laat. Ga er overigens vanuit dat de merkdealer tijdens onderhoud wel weet wat hij doet (anders krijgt hij vanzelf de rekening).

Zal mn pa trouwens eens attenderen op die stoel hoezen. Hij baalt nogal van de stof op de stoelen van de Zafira, blijven allemaal pluisjes en haren op zitten. Delen zijn gemaakt van een soort van suède, langharig stofje... Mist hij alleen wel een hoes voor de 6e en 7e zitplaats, jammer dan.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zou eens bij ons moeten komen kijken. Does is wit, dus dat zie je wel op die donkere bekleding!

En Henk loopt maar te klagen over jeuk !

En Menno doet of zijn neus bloed............. want tsja Henk ff vertroetellen tsjjjjjjjjjj................... te inspannend :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of alle garages het echt zo nauw nemen. ...

Garage waar wij weleens heen gingen (merkloos) draaide alles net zo vast, maakte niet uit welke auto, maat, staal of LM...

In onze garage draaien ze eerst vast met het luchtpistool en trekken alle bouten/moeren met de momentsleutel na! Vaste prik gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg//SID-BE809AFF-8972D6B4/lidl_nl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=19769&idcheck=true&ar2=&ERR=IDNOTFOUND

Vanaf maandag 14maart 2011 bij de Lidl

Jongens Lidl heeft het goed voor met onze skoda's

Allerlei dingen om het wintervuil op en in de auto te verwijderen of op te kuisen

En zodoende weer de Lente ingaand met een propere wagen !

En voor de prijzen hoeven we het echt niet te laten !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die link doet het mij niet omdat je eerst je regio moet aanklikken en zo, maar dat zijn inderdaad goede aanbiedingen! Jammer dat ik net cockpitspray en velgenreiniger gekocht heb :(

Deze link heb ik gebruikt: http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=19769 >> En dan even je postcode invoeren

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aerotwins bij de Action? Die heb ik daar nog nooit gezien...

Heb geen Aerotwins gezegd. Het zijn overigens wel verrekt goeie ruitenwissers, zo'n flatblade-type. Maar: als ze op voorraad zijn zijn ze vaak heel snel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Geachte Skoda rijders,

De vrieskou is weer over en de zon brand onze huid weer kapot

En het ongedierte vliegt zich weer geheel kapot tegen onze ramen van onze dierbare Skoda

Affijn ACtion heeft it ook weer ingezien en komt ons hierin weer erg tegemoet

en wel met het volgende:

http://www.action.nl/producten/carex-auto-ruitensproei/-p/favoritelistid/2

Dus indien je nodig hebt sla je slag hierin, want het gaat altijd erg snel bij deze keten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe