Ga naar inhoud

Gezamenlijke inkoop Castrol 5W30 LLIII


MacManiac78
 Delen

  

4 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Voldoet aan de VW spec's indd.

504.00 en 507.00

Gezien de kritische opmerkingen (paranoide / brutaal / onzin) en die ene positieve voor zover, lijkt het me beter dat ik de gezamenlijke inkoop intrek.

Ik zou het niet op mijn naam willen hebben dat garagisten mijn collega forum genoten zo gaan bejegenen.

:D

aangepast door MacManiac78
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mac: onder het motto "Let's agree to disagree" kunnen wij het best met elkaar oneens zijn. Voor mijzelf gesproken: prima als je de inkoopactie doorzet; wellicht dat er wel degelijk geïnteresseerde leden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en wat mij betreft geen enkele reden om je op de tenen getrapt te voelen hoor, wat ik in de laatste post enigszins bespeur. We moeten hier, zolang het in het beleefde en respectvolle blijft, praktisch alles kunnen beweren, ook al is dat in de ogen van een ander onwaar of wat dan ook. Ik zou idd maar gewoon afwachten, wellicht zijn er meer belangstellenden. Ik vind het zoiets als naar een goede bakker gaan en vragen of hij een brood voor je wil bakken met het door jou verstrekte meel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren laten we weer gewoon overgaan naar het verhaal of je het wel of niet wil aanschaffen !

Op deze manier van discuseren die op zich moet kunnen jagen we wel de iniciatiefnemer van deze gezaanlijke inkoop in het harnas en dat is ook niet de bedoeling



Wij mods kunnen het alleen maar toejuichen dat sommige mensen de tijd en moeite willen nemen tot zo''n gezaamlijke inkoop met in dit geval dan olie maar misschien een volgende keer met een ander product wat we wel allen willen hebben.



We weten nu allen dat de aangeboden olie van goede kwaliteit is dat het op zich een goede actie is



Dus voor jullie nu de keuze van ik doe het wel of niet !



Verdere discussies worden verwijderd als dit wrevel gaat opleveren !
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

MacManiac78 bedankt voor het aanbod, want je komt met mooie prijzen. Ik koop m'n olie altijd in Frankrijk en dan kom ik ongeveer op dezelfde literprijs uit. Ik ben het uit ervaring met je eens dat garagebedrijven niet altijd de beste olie in je carter doen en dat is mij ook door monteurs bevestigd. Men rekent wel het volle pond, dus dat is het eerste verdient. Eén van de redenen dat ik altijd mijn auto's na de garantie zelf onderhoud. Verder betaal je bij de dealer de hoofdprijs voor je olie.

Moet zeggen dat ik nog geen ervaring heb bij een VAG-dealer.

Heb ruim 20 jaar Citroën gereden en daar werd glashard rond de €90,- gerekend voor 5 liter olie. Daar kwam dan nog het filter bij en natuurlijk het garagetarief, dus tel uit de winst. Ik kocht dezelfde olie in Frankrijk voor €32,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat hebben ze wel.

Dat vraagt natuurlijk om een voorbeeld..... Oké, Citroën deed in de auto's met katalisator Total Quartz 7000. Dat is een goede olie, maar niet de juiste voor een wagen met kat. Daar was de Quartz 9000 voor ontwikkeld. Echter de 7000 deed het goed, maar werd door Total afgeraden. Het verschil in prijs was ongeveer 30%

Een Citroenmonteur heeft mij verteld dat er in hun grote olievaten Quartz 7000 zat en geen 9000.

Dit vertelde hij, omdat ik wat wilde bijvullen en vroeg wat het beste was. Al pratende komt dan de aap uit de mouw. Zo werkt dat.

aangepast door gerardus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, maar dat geldt natuurlijk voor een substantieel gedeelte van de posts in de diverse topics, dat de relatie met het doel in engere zin van het topic (voor zover aanwezig) vaak ver te zoeken is. Wat mij betreft ook geen bezwaar, zolang over het geheel bezien het doel maar in zicht blijft. Of geldt hier wellicht een niet aangekondigde beleidswijziging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat wel heel hard (zinloos) off-topic, als er in een draadje aangaande een inkoopactie nu de naam + toenaam gevraagd worden van een Citroën-garage, die naar zeggen vermeend inferieure olie in motorblokken kiepert / heeft gekieperd. Als daar discussie over gevoerd wordt is dat prima, maar dat kan dan wellicht beter in een apart draadje gebeuren (iets met "garage-ervaringen" ofzo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe