Ga naar inhoud

Lak opnieuw laten blinken


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Onlangs zijn de kofferklep, een stuk van het dak en de randen van de wielkasten van mijn auto opnieuw gelakt. Gelukkig geen kleurverschil ( tankklepje is onder een scanner gegaan, en aan de hand daarvan wordt exact dezelfde kleur aangemaakt).

Wat je van dicht wel kan zien is dat de herspoten delen er als nieuw uitzien en de rest na 13 jaar al wat krasjes heeft. Vooral de vernis die wat matter geworden is door kleine krasjes. Het is zeker niet storend, en enkel te merken als je er echt gaat op letten. Maar na al het werk dat er in gekropen is, zou ik het wel leuk vinden als alles perfect is. Is er een mogelijkheid om de rest ook terug als nieuw te laten blinken (zonder de rest van de wagen ook volledig opnieuw te spuiten uiteraard :))? Kent iemand daarvoor speciale producten? Of kan ik dat bijvoorbeeld met wax (nooit gebruikt, dus ken het resultaat niet)?

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wax kom je al een heel end, anders wordt het een behandeling met cleaner. Let met cleaner wel op: volgens mij is je Felicia voorzien van metallic lak en daar heb je speciale cleaner voor nodig. Zou je daar cleaner voor niet-metallic lak voor gebruiken, dan is het middel erger dan de kwaal.

Het beste zou je even kunnen informeren bij een poetsbedrijf, die leveren vaak ook de losse producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cleaner slijpt een flinterdun laagje van de bovenste laklaag, waardoor deze weer gaat glimmen. Het is een soort polijstproces. Die toplaag is dik genoeg om daar prima tegen te kunnen, tenzij je dit elke week doet natuurlijk.

Je kunt cleaner in principe bij elke autoshop halen, maar echt goed advies krijg je daar vaak niet. Vandaar mijn verwijzing naar een poetsbedrijf.

Wat adressen betreft: heb je hier iets aan?

Wellicht kun je ook even een kijkje op de site van Meguairs nemen. Niet gezegd dat dit per se het beste merk zou zijn om aan te schaffen, maar hun assortiment is dusdanig groot dat je een goede indruk van de mogelijkheden kunt krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook zo'n tube met Scratch Remover kunnen proberen. Bij Blokker hebben ze dat voor ong. 10 euro. Als je lak weer mooi is, met een wax er over heen.

Verwacht van Scratch Remover nou ook weer geen wonderen. Ik ben nog ouderwets en zou zelf boenen met cleaner en daarna harde was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe