Ga naar inhoud

Wie vernielde Skoda-oldtimer?


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Wie vernielde Skoda-oldtimer?

wievernieldeskodaoldtimer_1velsen.jpgwievernieldeskodaoldtimer_2velsen.jpg

VELSEN - Hij is er nog steeds behoorlijk confuus van. Simon Konijn uit Amsterdam dacht gezellig naar de sauna te gaan in Santpoort en parkeerde zijn oldtimer - een Skoda - op Koninginnedag (30 april) op een openbare parkeerterrein in de nabijheid van de Ruïne van Brederode in Santpoort-Zuid.

Maar bij terugkomst bleken alle ruiten van zijn oude Skoda ingegooid te zijn. ''Onvoorstelbaar'', zegt Konijn die nimmer gedacht had dat hem dit in het 'keurige' Santpoort-Zuid zou overkomen. ''Deze schoffies weten niet wat ze hebben aangericht. Misschien vonden ze de auto 'dom' en zijn daarom overgegaan tot hun daad. Maar vreselijk is dit natuurlijk wel.''

De daders hebben de auto ook bekrast. Konijn: ''Er zijn domme teksten en initialen diep in de lak gekrast. Ik heb nog mazzel dat ze niet de rest, zoals koplampen of dashboard hebben vernield. Ze hebben er ook niet overheen gelopen en de bekleding en de nieuwe banden met een mes bewerkt. Er was een camera centraal op het plein, maar die heeft niets geregistreerd volgens de medewerkers van de sauna, want de auto stond te ver weg geparkeerd.''

De schade is enorm en loopt in de duizenden euro's. Konijn heeft aangifte gedaan bij de politie maar heeft verder niets gehoord. ''De oude unieke rubbers ga ik proberen weer te herstellen en gebruiken voor de nieuwe ruiten die speciaal in een glasfabriek in Rotterdam worden gemaakt. De achterruit is lichtgebogen en kost meer dan ?2000. Voorlopig kan ik er dus niet in rijden. Terwijl ik al 17 jaar bestuurder ben van deze oldtimer. Als je bedenkt wat die auto betekent voor mij, hoeveel tijd en liefde er in is gestopt. Hoe kwetsbaar hij is en hoeveel werk en kosten dit alles met zich meebrengt. De daders weten niet wat voor ellende ze mij hebben aangedaan...''

bron

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... diep triest.

Maar alle geweld, inbraak, vernieling, etc. is triest.

En allemaal omdat men niet met de poten van andermans spullen kan afblijven. En als ze de schoffies oppakken...nou dan weten het wel weer.. "ach ze zijn zo zielig... moeilijke jeugd gehad enzo"

Mijn voorstel is gewoon om altijd de daders alle schade te laten vergoeden die men heeft aangericht. En dan in eerste instantie gewoon alle materiële schade. En niet er mee wegkomen met een of 't ander lullig taakstrafje.

Dus bushokje slopen, huppa, gewoon de rekening voor het herstel van het bushokje sturen. En indien minderjarig, dan de ouders de rekening presenteren.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja WMM, verkoop jij nou wat extra wasmachines en geef je provisie aan die beste meneer! Suk6. ;)

Waarom niet? Ik kan best 50 euro missen!

Als er nog meer zijn hier?

In elk geval kun je zo'n man toch ook een beetje finacieel steunen zodat het leed wat minder wordt!

Misschien dit in samenwerking met onze buren? Daar is de post ook gedaan door Marco?

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt weer een heel ander discussie (wellicht een nieuw topic voor openen)

Maar waarom moeten dit soort dingen altijd maar ondersteund worden?

De daders moeten gewoon dokken hiervoor, niet de willekeurige consument.

Net als al die stille tochten, alpe d'zoveel, hardloopevenmenten, sloot springen voor een goed doel, marathons voor een zielig iemand, etc, etc.

Waarom moet ik geld geven als iemand anders zich inspant of afbeult? Waarom kunnen die zogenaamde sportievelingen niet gelijk geld overmaken voor dat doel. Veel simpeler, veel effectiever en veel minder rompslomp, minder strijkstrok risico.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De daders zijn niet te traceren natuurlijk!

Het is niet verplicht om geld te geven? Maar zeker met de buren erbij kom je toch tot een aardig bedrag?

Deze auto moet in ere hersteld worden en als je daar als Forum een steentje aan kan bijdragen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze auto moet in ere hersteld worden

Als ik de foto zo bekijk is die nog in afwachting van die fase.

En los van het feit dat iedereen van de spullen van andere af moet blijven. Vind ik wel als je zo erbij rijdt dat je het eigenlijk over je zelf afroept als andere er anders over denken, en spullen stuk maken.

Als je die Octavia zoveel waard is waarom knap je hem dan niet op ? En gebruik je hem eigenlijk als een rijdende restauratie. M.a.w. als die netjes in de lak zit en goed uitziet gebeurt dit minder snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dus ligt niet aan mij !!

volgens mij haalt busje de foto's dor elkaar

Maar busje de wagen stond netjes in de lak en dus niet wat je op bovenste foto ziet.

En frank geef mij die 50 eurie maar, de beste man krijgt noppes van mij !

Weet je al hoe vermogend de beste man is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk een logica als volgt: zo'n oude roestbak is rijp voor de sloop, dus die zullen we alvast een beetje op weg helpen.

Neemt niet weg dat men gewoon van andermans spullen moet afblijven. Gek genoeg loop je ook met een gloednieuwe auto meer risico op gekras e.d., des te meer als hij een knallend kleurtje heeft of anderszins opvalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is meer zo iets van wat Rosinfield zegt.

@Ed, Op alle twee de foto's zie ik toch een Skoda die niet al te best in de lak zit.

De Skoda is van 1953 en in 1995 ingevoerd in NL, en zo te zien is er sinds 1953 niks meer aan de lak gebeurd. Vandaar mijn reactie.

Gelukkig komt dit soort van vandalisme in onze wijk niet voor. Ondanks dat er in onze woonplaats weer meer autodiefstallen/inbraken zijn geweest dan voorgaande jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ongeacht of het nou een half gerestaureerd stuk oud skoda roest was/is of een spiksplinternieuwe Bugatti Veyron, men dient gewoon met de poten van andermans spullen af te blijven!!!

En als het dan vernield wordt, dan maakt het wat mij betreft niet uit of het nou dit groene roestige koekblik was of zo'n absurdistische technologie monster als de Veyron. En neen, dan wens ik niet bij te dragen aan het herstel, van wie dat 'ding' dan ook is. Als mijn vervoermiddel gemold wordt moet ik gewoon aankloppen bij de verzekering, die dan vervolgens gaat speuren of ze kleine lettertjes kan vinden om niet te hoeven te betalen...

Zo werkt dat in deze kapitalistische, individualistisch ingestelde wereld. <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand wel eens van "rat look" gehoord? Sommige klassiekers worden optisch bewust in een deplorabele staat gebracht, terwijl ze eigenlijk technisch (zowel motorisch, onderstel als carrosserie) helemaal prima zijn. Wellicht was dat met deze Skoda ook wel het geval. Want anders had de beste man inderdaad na 17 jaar bezit dat apparaat beslist wel eens laten spuiten.

En soms zijn klassiekers meer waard als ze in de originele staat zijn, ongerestaureerd dus. Wie weet speelde dit ook een rol in de overwegingen van de eigenaar.

Hoe dan ook, oud barrel, nieuwe auto, goedkoop, duur, alles wat daar tussen zit: niemand heeft natuurlijk het recht om andermans bezit bewust te vernielen.

Overigens staat op skoda.nl de geschiedenis van Skoda, met ook een pagina over deze 1200 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe