Ga naar inhoud

Asfalt types


PC-fre@k
 Delen

  

11 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

N.a.v. de Poll over de verlichting op snelwegen had ik de smaak goed te pakken en bedacht ik me dat ik nog een 2e vraag heb.

Het type asfalt dat gebruik wordt, en dan met name op snelwegen.

Informatie over wat de typen inhouden (voor wie het interessant vind) is hier te vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Asfalt

Persoonlijk vind ik ZOAB fijner, met name bij hevige regenval. Maar de levensduur is korter, zeker bij strenge winters. En, als het begint te slijten komt het echt heel snel los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZOAB klinkt leuk (!) maar is natuurlijk een ramp in het onderhoud na en tijdens een vorstperiode. Dus wel aardig in de zomer, maar in het voorjaar loop je het risico dat die wegen nog een half jaar gatenkaas zijn. Ik wil dan ook niet weten hoeveel ruiten er sneuvelen door ZOAB. Het water spettert dan niet maar, maar de steenslag wel.

Daarnaast heb ik het gevoel dat ZOAB niet echt zuinig is. Bij Arnhem heb je een stuk dat je BC spontaan naar boven schiet. Dat kan natuurlijk ook liggen aan de winterslicks.

Als je dat buiten beschouwing laat is ZOAB wel erg fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de rondweg van Boekarest hebben ze dat principe wat serieuzer uitgewerkt. Probleem is alleen dat deze geulen als stuur-cc misschien werken bij een vrachtwagen, maar met mijn renaultje slingerde ik de hele tijd doordat ik afwisselend of rechts of links in de geul reed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heerlijk goed asfalt blijft de motor lekker plakken in de corners :ghostrider:

wat dat aangaat hoe ik er wel van helaas gaat zoab in de winter sneller kapot wat dan weer zorgt voor slechte wegen omdat ze alles weer moeten repareren

aangepast door Antera
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer van amersfoort richting soesterberg op een N-weg zeker 5 kilometer niet hoeven sturen. Handen er wel wel lichtjes omheen uiteraard, maar door spoorvorming (zo nihil dat je het niet kan zien) en goede windrichting werd ik steeds weer richting het midden gestuurd. Beetje vreemd gebeuren, maar wel grappig om eens te proberen (wel opletten natuurlijk...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heeft elk nadeel ook een voordeel. Spoorvorming is gevaarlijk zeker als het nat is laat ik dat voorop stellen. Maar als er lieden zijn die wat weinig afstand houden als het nat is, is eventjes in zo'n geul rijden voldoende om ze wat meer afstand te laten houden. Zonder dat het lijkt alsof je het opzettelijk doet. Zeker met de bus. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Alleen het nadeel van de zoab is dat als het loskomt dat je een wegdek vol steentjes hebt die lekker voor sterretjes in het raam kunnen zorgen

Maar met regenachtig weer, gewoon topasfalt dat zoab

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe