Ga naar inhoud

Sodela

Members
  • Aantal items

    1337
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    40

Sodela won de laatste dag op 6 april 2015

Sodela had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim

Auto

  • Merk
    Yeti
  • Type
    Step met 4 wielen
  • Kleur
    Platin Grey

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Sodela's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

192

Reputatie

  1. Goed bezig, kan ook als reclame dienen dat je je zorgen maakt om de klant en je hebt weer een klantcontact . Het is trouwens ook de vraag of het hier om het theoretische aantal gaat (ooit verkocht) of de nog rijdende exemplaren die echt vervangen moeten worden.
  2. Sodela

    Verjaardagen

    Zie ik toch net dat Ed vandaag wat te vieren heeft... Gefeliciteerd!!
  3. Is een ouder liedje, toen reden ze nog niet zo hard ...
  4. Sodela

    fotografie

    Nee Ed, voor de mooie buurvrouw gebruik je zoiets:
  5. Hoi Ronald, is een bekend probleem bij de greenline. Een vriend had dat ook en de dealer wist meteen genoeg, was voor hun ook coulance trouwens aangezien het zo vaak voorkomt. Nieuwe EGR erin en op naar de volgende ton op de teller.
  6. Ja, de voorruitverwarming van de Ford! Geweldig ondanks dat je soms de draadjes kon zien lopen. Maar binnen een minuut ijsvrij!
  7. Gewoon Euro95 tanken als de fabrikant dat adviseert, is niet schadelijk voor de motor en gezonder voor je portefeuille! Lijkt mij vooral succesvolle marketingpraat voor de "wannabee coureur" die zijn troosteloze leven toch een beetje kleur wil geven door een premium brandstof te tanken, omdat ze "het nodig hebben". Voor een normale sterveling met dito bolide maakt het allemaal erg weinig uit. Ook het door een particulier meten van een "significant verschil" lijkt mij in de praktijk niet of nauwelijks mogelijk. Bij eenzelfde dezelfde brandstof ben je namelijk iedere keer weer verrast wat voor een verschillen er zijn. Een keer flink de wind mee/ tegen, een stoplichtje meer, een koude dag of een dot gas op de autobahn richting de wintersport en je verbruik is volledig uit balans. Allemaal niet reproduceerbaar en dus ook nauwelijks vergelijkbaar. De claims van de oliemaatschappijen zijn in mijn ogen dan ook net zo betrouwbaar als de geadverteerde verbruikscijfers van de auto's . Nog wat meer E95 of E98 op het discussievuur: als ik in Duitsland tank gooi ik er overigens altijd E10 in als het er is (en goedkoper is), ook daar merk ik geen verschil. Na 2 grote beurten ook nog niets van de garagist gehoord dat ik iets verkeerd doe. Mocht je bolide het echt nodig hebben omdat er een tuning overheen gegaan is, moet je je misschien afvragen waar je mee bezig bent. Een duppie per liter meer bij de pomp, de kosten voor de tuning, het eventuele verlies van de garantie, een grotere kans dat de boel vernield als je toch E95 tankt en vermoedelijk (meer) fanmail uit Leeuwarden. Dat laatste hoeft natuurlijk niet altijd, want je staat waarschijnlijk allemaal in dezelfde file.
  8. Altijd fijn aan onderzoek, je kunt er vrijwel alle kant mee op. Net zoals deze samenvatting. Zolang we niet meer weten over de onderzoeksvraag (wat is die en waar komt die vandaan) en de methodiek kan/ gaat iedereen er zijn/ haar voordeel mee doen . Een aardige is ook vaak: wie heeft het onderzoek betaald, direct of indirect... Ik zou hier niet verbaasd zijn als dat door de "ouderwetse" automobielindustrie (mede)gefinancierd is. Het kan natuurlijk ook zijn dat de "vermeende" journalist van Standaard met een gekleurde bril er een voor zijn/ haar achterban wenselijke samenvatting van gemaakt heeft. Even over de inhoud... Mij laat de vraag bijvoorbeeld niet los waarom elektrische auto's meer emissies veroorzaken door remmen. Bij mijn weten remmen ze toch vooral op de motor om de remenergie weer in stroom om te zetten. In feite zou de rem dus vrijwel niet gebruikt moeten/ hoeven worden en de E-motor (en het remmen hierop) is zo veel mogelijk contactloos. Emissie zou dan ook minimaal moeten zijn. De meetwaardes die vervolgens genoemd worden komen overigens zomaar uit de (kennelijk niet zo schone) lucht vallen: wat is er waar gemeten en hoe groot was de steekproef. Voordat we overigens alle onderzoeken door Cordoba onderuit laten halen zouden we misschien eens moeten vragen waarop dat onderzoek is afgeschoten en of de argumentatie generiek (en dus eventueel overdraagbaar) of specifiek was .
  9. Het is een aardig idee, ik vraag me alleen af wanneer de buschauffeurs in opstand gaan komen omdat electrische auto's gaan in en uitvoegen. Het toezicht lijkt me overigens ook een uitdaging, puur electrisch zou dan inderdaad de oplossing kunnen zijn en alle "neppers" mogen niet meedoen.
  10. Ziet er inderdaad erg mooi uit, hoewel ze natuurlijk allemaal of steeds meer op elkaar beginnen te lijken die Octavia's, Rapids en nu de Fabia's...
  11. Goed om te weten want zaterdag gaat het weer die kant op. Toch even omrijden via de A6...
  12. Volgens mij is het caravan maar gewoon een uit de hand gelopen camper.. Hij past in ieder geval niet op mijn trekhaak.
  13. Is wel vaak inherent aan het gebruik. Gisteren net de accu van de iFeun van mijn dochter vervangen, maar als die bijna iedere dag wordt opgeladen en het aantal laadcycli tussen de 500-1000 ligt kun je ook verwachten dat ie eens op zal zijn. Daar heeft de fabrikant geen invloed op en in de kleine lettertjes staat de accu nu vaak als uitzondering op de garantieregel... Geen bedrog maar wel een kwestie van goed lezen en je ervan bewust zijn wat de techniek nu kan en onder welke voorwaarden. Zo gebruikersvriendelijk zijn de apparaten dan ook weer niet .
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe